Fürész-Mayernik Melinda vagyok, baba- és gyermek angol oktató, tanácsadó, az Angol Kalauz program alapítója.
A játékos angol nyelvi fejlesztéshez adok gyakorlati tanácsokat, letölthető segédanyagokat, ötleteket, játéktippeket, videóanyagokat kisgyermekes szülőknek és pedagógusoknak.
Matematika-angol szakos tanítóként végeztem, kifejezetten a kisgyermekek fejlesztésére készítettek fel a főiskolán. Jelenleg angol nyelvű játszócsoportokat vezetek babáknak, óvodásoknak és iskolásoknak, illetve 2 éves kislányomat igyekszem bevezetni az angol nyelv szépségeibe, magyarul és angolul is nevelem, ami azt jelenti, hogy a magyar mondókák, dalok és mesék mellett az angol nyelvűek is helyet kaptak az életünkben.
A korai nyelvoktatásról, a játékos angol nyelvi fejlesztés lehetőségeiről szól oldalam: www.angolkalauz.hu, ami útmutatót ad a játékos angolozáshoz, gyermekeink angol nyelvi neveléséhez. Az oldalon babakortól egészen kisiskolás korig találhatók mondókák, dalok, kreatív tevékenységek, mesék, szókincsfejlesztő játékok, videóanyagok és rengeteg segédanyag, amivel otthon szülőként, a gyermekünkkel együtt játszva sajátíthatjuk el az angol nyelvet.
Hiszem, hogy a korai nyelvoktatással, a játékos angol nyelvi neveléssel megalapozhatjuk a gyerekek angol nyelvhez való viszonyát, így később bátran és gátlások nélkül beszélhetik majd a nyelvet. Ebben segítem a szülőket a www.angolkalauz.hu oldalon és a www.facebook.com/angolkalauz Facebook oldalon, ahol heti terveket és napi tippeket kaphatnak a mindennapi angolozáshoz!
Fordulj hozzám bátran, ha a korai nyelvtanulással, kétnyelvűséggel, gyermeked angol nyelvi nevelésével kapcsolatban merülnek fel kérdéseid!
Szeretettel: Fürész-Mayernik Melinda
Elérhetőségek:
Weboldal: www.angolkalauz.hu
Facebook oldal: www.facebook.com/angolkalauz
E-mail cím: info(kukac)angolkalauz.hu
Telefonszám: 0630/402-8092
- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges
Hozzászólások
Kedves Melinda!
Ugyan Te angollal foglalkozol, nekem németes kérdésem lenne - de ebben a témában a nyelv talán nem is annyira fontos. A hatéves fiam nemrég kapott egy német nyelven beszélő-énekelő játék robotot, és több szót, kifejezést is ismételget, nem mindig helyesen. Nagycsoportos az oviban, de a robotnak köszönhetően fújja már az A, B, C, D, E, F, G... kezdetű dalt, persze néhol hibásan, hiszen számára semmit nem jelentenek ezek a hangok.
A kérdésem az lenne, hogy javítsam-e, mondjam-e neki a helyes szavakat, hangokat, vagy hagyjam, hogy úgy ismételgesse, ahogyan hallja? Ha mondom, azt is elmondjam, ezek mit jelentenek?
Remélem, hogy a nyelvi fogékonyságát is jelzi, hogy a rádióban hallható számokra is halandzsázik - ezt többnyire angolul és csak ha szól az adott szám. Viszont a robottól tanult dalt maga is énekelgeti, a kifejezéseket ismételgeti (pl. Tut mir leid - sajnálom, Noch einmal - még egyszer, Gut gemacht - szép munka stb., persze ő nem tudja, mit jelentenek). Az oviban amúgy nem tanul nyelvet, minden családtag magyarul beszél.
Segítségedet előre is köszönöm!
Kedves Szabina!
Nagyon szépen köszönöm a kérdésed. A választ az anyanyelv felől közelíteném meg. Amikor a gyermekünk valamilyen hibát vét a magyar nyelvben, akkor az esetek többségében azt is javítjuk. Persze ez a javítás sok esetben a helyes használat ismétlését jelenti. Ugyanezt szoktam alkalmazni akkor is, amikor idegen nyelvet használ a gyerkőc. Mindenképpen érdemes kihasználni, hogy szívesen kísérletezik a nyelvekkel, amikor hallja és ízlelgeti, ismételgeti az általa kihallottakat. Ha a kislányom ilyen halandzsa nyelven ad elő valamit, de érthető, hogy mi az, akkor max. elismétlem neki helyes kiejtéssel is, de nem magyarázom túl és fordítani pedig egyáltalán nem szoktam, inkább szemléltetem, pl. rajzzal, tárggyal stb.
A játék által ismételt kifejezéseket is nyugodtan elismételheted neki németül, de annyi bőven elég, hogy egyszer hallja tőled is más formában.
Az arany középút megtalálása a cél itt is, ugyanis a túl sok és túl kevés hibajavítás is ellentétes eredményeket válthat ki. Semmiképpen se minősítsük a gyereket, csak a gyengéd ismétlés módszerével mutassuk meg neki a helyes kiejtést, kifejezést. Egyébként pedig hagyjuk, hogy kísérletezzen a nyelvvel, így ugyanis magától is rá fog jönni a hibákra és nem vesszük kedvét a próbálkozásoknak, csak rávezetjük a helyes használatra. Ilyen idős korban nagyon fontos, hogy fenntartsuk a motivációját és továbbra is szívesen használja a nyelvet! Bátran hallgassatok idegen nyelvű meséket, dalokat akkor is, ha máshol egyébként nem hallja a nyelvet! Nagyon sok minden fog ezekből rögzülni, akár szavak, akár nyelvtani szerkezetek.
Remélem, hogy tudtam segíteni a válaszommal!
További vidám németezést kívánok!
Üdvözlettel:
Fürész-Mayernik Melinda
Kedves Melinda!
Iskolaválasztás előtt állunk 6 éves kislányommal. Úgy tűnik, két irány van az általános iskolai nyelvoktatásban: vannak iskolák, ahol első osztályban kezdik a nyelvtanulást és vannak, ahol harmadik osztályban. Ahol harmadiktól oktatnak, ott a pedagógusok szent meggyőződése, hogy előbb írni és olvasni tanuljon meg a gyerek és ne terheljük még heti 1-2 órával, ahol a nyelvet úgy sem fogja megtanulni. Ahol első osztálytól elkezdik, ott sem tudnak többet a gyerekek negyedik osztály végére - állítólag.
Kislányommal 3 éves kora óta járunk játékos angol foglalkozásra. Angol dalokat énekelget és ismeri a színeket, számokat és néhány alapvető szót (kutya, autó, virág stb.)
Kérdésem az, hogy melyik felfogású iskolát érdemes választanunk?
Válaszát köszönöm!
Kedves Kata!
Nem egyszerű dolog az iskolaválasztás, több szempontot is érdemes figyelembe venni beiratkozás előtt. A nyelvkérdés az egyik. Véleményem szerint minél korábbi időpontban kezdjük a nyelvi fejlesztést, a gyermek annál hatékonyabban és természetesen fogja használni a nyelvet. Nem gondolom, hogy a 3-4. osztályban elkezdett nyelvtanulók ugyanolyan szinten lennének azokkal, akik ezt 1. osztálytól tanulják. Lehetséges, hogy nyelvi szinten közel azonosak, de ami szerintem legfontosabb, hogy a hozzáállásuk a nyelvhez, motivációjuk teljesen más lesz, mint azoké, akik később kezdik tanulni. 10 éves kor alatt a gyermek más módon tanul, így a nyelvet is elsajátítják, nem keresnek összefüggéseket, a tartalomra és megértésre koncentrálnak. A 10 éves kor feletti tanulók a nyelvet már valóban tanulják, analizálják, próbálják fordítani, megérteni, kevésbé kap hangsúlyt a spontán beszéd. Mivel írtad, hogy már korábban is ismerkedett a gyermeked az angol nyelvvel, ezért én nem javasolnám a későbbi kezdést. Nem értek egyet azzal a felfogással, hogy először magyarul kell írni-olvasni ahhoz, hogy aztán idegen nyelvet tanulhassunk. Egy teljesen egészséges gyermek számára két nyelv elsajátítása is működhet párhuzamosan.
Természetesen a döntés a Ti kezetekben van, érdemes ellátogatni nyílt napra, órákra és beszélgetni mindkét iskolában az ott tanító pedagógusokkal is.
Az iskolaválasztásról egyébként (a Te kérédésed hatására) írtam egy összefoglaló bejegyzést, remélem segít:
http://angolkalauz.hu/nyelvtanulas/iskolavalasztas-szempontjai-egynyelvu...
Sok sikert a döntéshez és zökkenőmentes iskolai napokat kívánok!
Üdvözlettel:
Fürész-Mayernik Melinda