Sánta Sándor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke, a Bonbonetti csoport vezérigazgatója az MTI-hez eljuttatott keddi közleményében ismertette, hogy a Nielsen piackutató adatai szerint tavaly majdnem 4 milliárd forintért, 940 tonna szezonális édességet vásároltak a magyarok a húsvéti szezon három hónapja alatt. Ez az egy évvel megelőzőhöz képest 12 százalékos értékbeni és 3 százalékos mennyiségbeli növekedést jelentett.
Kiemelte: tavaly a 2008 óta folyamatosan csökkenő édességpiac ismét növekedni kezdett. Táblás csokoládéból 7, desszertekből pedig 10 százalékkal nagyobb értékben vásároltak a magyarok, mint 2013-ban, és hasonló emelkedés volt tapasztalható a szezonális termékek esetében is.
A piac az emelkedés ellenére sem éri még el a válság és a népegészségügyi termékadó (neta) bevezetése előtti szintet - tette hozzá. Bár nagyon örülnek az ígéretes számoknak, jó lenne azt is tudni, vajon valós fogyasztásnövekedésnek, vagy pedig az online kasszák miatt kifehéredő gazdaságnak köszönhető, hogy ilyen pozitívak az eredmények.
Fontos eredménynek nevezte, hogy a szezonális vásárlásokon egyértelműen meglátszik az elmúlt tíz év, amit a valódi csokoládé kommunikációjára fordítottak.
Jelezte, hogy a valódi csokoládéból készült figurák értékbeni részesedése 2006-ban még alig haladta meg az 50 százalékot, jelenleg viszont már több mint 90 százalékos a részesedése. A bevonómasszából készült figurák ezzel párhuzamosan jóformán eltűntek a kereskedelemből.
A szövetség közleményében felhívta a figyelmet arra, hogy vásárláskor érdemes alaposan áttanulmányozni a termékek címkéjét. Akár nyúl, akár tojás, a fontos, hogy valódi kakaómassza legyen benne. Ez étcsokoládénál minimum 35 százalék, tejcsokoládénál minimum 25 százalék kakaótartalmat jelent, a fehér csokoládé esetében pedig 20 százalék kakóvaj és 14 százalék tejszárazanyag az előírás, egyéb esetben a termék nem nevezhető csokoládénak.
A húsvéti időszakban a karácsonyit közel egyharmadával meghaladó mennyiségű csokoládéfigurát vásárolnak, így tulajdonképpen ez a figurás csokoládék legnagyobb ünnepe. A legnépszerűbbek az egymással folyamatos versengésben lévő tojás és nyúl figurák, ahol tavaly ismét a nyulak vették át a vezető szerepet, mert míg a tojások tartották 2013-as 39 százalékos részesedésüket, a nyulak részesedése 38-ről 41 százalékra növekedett. Húsvét idején darált háztartási kekszből több mint 400 tonna fogy.
Forrás: MTI