Jelenlegi hely

2.sz. pályázat - Terepasztal - Arany János Általános Iskola 2. d osztálya, Szeged (Szegedimami)

Arany János Általános Iskola 2. d osztálya - Szeged

Felkészítő pedagógusok: Vass Imréné és Nyemcsok-Nagymihály Bernadett


A pályamunkánk egy terepasztal, amelyhez az elkészítésének menetét egy szöveges dokumentumban is bemutattuk néhány fénykép segítségével. A képek mellett egy videó is készült arról, hogy a valóságban hogyan működik a játék.

Pályamű képekben

Elkészítés menete képekkel bemutatva

Játék közben (videó)
 
1. A pályamű és az alkotók
Elkészítés menete képekkel bemutatva

Osztályunk, a szegedi Arany János Általános Iskola 2. d osztálya, lelkes Rumini-rajongó lett a regénynek és a pályázatnak köszönhetően. Már a farsangunk is a Rumini jegyében telt. Ennek darabjai egyes képeken láthatók, hiszen nem tudtunk még megválni tőlük, és a tantermünk dekorálására használtuk azokat, de ezek természetesen nem részei a most benyújtott pályázatunknak.
 
A pályamunkánk egy terepasztal, amelyet a könyvben található térkép alapján készítettünk. Jó nagyra terveztük, hogy az egész osztály körül tudja állni játék közben.
 
A térképet vizes papírra festettük jó minőségű anilin festékkel. A gyerekek nagyon élvezték a színek futását és keveredését a vizes alapon. Igyekeztünk élethűen visszaadni a Ragacs-tenger lilás-feketés árnyalatait, és az Azúr-tenger kékségét. Száradás után megfestettük a szigeteket, majd fekete filccel ráírtuk a könyvben szereplő megnevezéseket. Szinte egymás kezéből kapkodták a gyerekek tollat, mindenki rajta akarta hagyni a kéznyomát a térképen.
 
Elkészítettük a Szélkirálynő és az Aranyvadász makettjeit is, igyekeztünk a regényben szereplő képeket és leírásokat is felhasználni. A makett teljes egészében papírból készült. A vázat kemény kartonból vágták ki a gyerekek, majd erre ragasztottuk a vékony kartoncsíkokat, amiből végül kialakult a hajótest.
 
A vitorlákat a kislányok maguk szegték körbe, aztán temperával festettük, száradás után pedig fapálcára rögzítettük és így állítottuk a helyükre azokat.  
 
A sárkányt, a polipot és a sziklákat papírmaséból készítettük. A ragasztós újságpapírból ügyesen formálták meg a gyerekek a kívánt formákat, amelyeket száradás után temperával festettek ki.
 
Ahhoz, hogy a játék teljes legyen, elkészítettük a szereplőket is. A figurák úgy készültek, hogy a gyerekek megrajzolták a kiválasztott szereplők rajzát a könyv képeinek a segítségével, majd kivágták azokat. Érthető módon igen sok Ruminink született, hiszen sokuknak ő volt a kedvence, na és persze egyik szebb lett, mint a másik.  Természetesen a hátoldalukat is ki kellett színezni. Ezután lamináltattuk a kis rajzokat, majd egy újabb kivágás következett. Azért, hogy meg tudjanak állni, parafa dugóból készített talpba állítottuk őket.
A képeken is látható, hogy az osztály minden tagja aktívan kivette a részt a munkából. Voltak feladatok, amiket teljesen önállóan végeztek el a gyerekek, más lépéseknél természetesen segítséget igényeltek, de abban is nagyon ügyesek voltak. Még a ragasztópisztolyt is bátran használták. Aranyos volt, hogy még el sem készült teljesen a mű, már elkezdtek játszani a meglévő szereplőkkel, hajókkal. Utána pedig egy egész délután át tartó játék következett, amit remélhetőleg sok másik fog követni!


Játék közben (videó)
 

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

11 dolog, amire az utazás tanított

12 dolog, amire az utazás tanított

Szélesebb látókör, inspiráció, problémamegoldás, mélyülő önismeret, újabb nézőpontok… Minden utazás tanít valamit.
Ingerlékeny, türelmetlen, túl van pörögve? És tessék mondani, hogy aludt?

Ingerlékeny, türelmetlen, túl van pörögve? És tessék mondani, hogy aludt?

Egyre több ismerősöm említi, hogy nem alszik jól, fáradt, türelmetlenebb, rosszabbul koncentrál, nem halad olyan gyorsan a napi feladatokkal. Ijesztőbb, hogy tinédzser gyerekeim ugyanezzel küzdenek időnként.
Az internetfüggő agy - mit tehet a szülő?

Az internetfüggő agy - mit tehet a szülő?

A technológia fejlődése minden korban befolyásolta az emberek életvitelét, szokásait. Napjainkban a világháló játszik jelentős szerepet életünkben. El kell ismerni az Internet gazdag információforrás, széleskörű a felhasználhatósága. Azonban egyre több tudományos bizonyíték mutat arra, hogy a túlzott használata a droghoz hasonlóan függőséget alakíthat ki.
A trambulin veszélyesebb, mint a biciklizés, a rollerezés vagy a hintázás? - A gyermektraumatológus válaszol

A trambulin veszélyesebb, mint a biciklizés, a rollerezés vagy a hintázás? - A gyermektraumatológus válaszol

A trambulin közkedvelt szabadtéri eszköz, azonban azt szem előtt kell tartani, hogy nem játék, hanem akrobatikus sportszer. A nem megfelelő használata sok balesetet okozhat.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére