Jelenlegi hely

Ovi vagy suli? Menjen vagy maradjon? Dátumok és lehetőségek - összeszedtük, hogy mire figyeljetek az idei beiskolázáskor!

Mindig fontos kérdés egy gyermek életében, ha elérte a 7. életévét, hogy elkezdje-e az iskolát vagy nem? Majdnem minden anya fejében ott motoszkál a kérdés: Vajon a gyermekem iskolaérett-e, jó lesz-e neki, ha már most beül az iskolapadba, vagy várjunk ezzel még egy évet? 

Ha eldönteni nem is tudjuk helyettetek, egy kis segítséget nyújthatunk.

Azok a gyerekek, akik 2013. 09. 01. – 2013. 12. 31. között születtek, még nem tankötelesek, de akár 2019 szeptemberében, vagy maradhatnak még egy évet óvodában és a következő év, vagyis 2020 szeptemberében elkezdhetik az iskolát. Az esetleges iskolakezdésről a járási szakértői bizottság dönt.

Azok a gyerekek, akik 2012. 09. 01. – 2013. 08. 31. között születtek már tankötelesek, ennek ellenére, aki valamilyen okból nem szeretné még megkezdeni az iskolát 2019 szeptemberében, annak lehetősége van még 1 évet az óvodában maradni az óvodavezető jóváhagyása mellett és csak 2020 szeptemberében beülni az iskolapadba.

Szinte ugyanez vonatkozik a 2011. 09. 01. – 2012. 08. 31. között születettekre, de ott az igénybe vehető +1 év óvodai nevelés már nem az óvodavezetőtől, hanem a járási szakértői bizottság döntésétől függ.

Azoknak a gyerekek viszont, akik 2010. 09. 01. – 2011. 08. 31. között születtek, már nincs választási lehetőségük az óvoda vagy az iskola között, nekik kötelező megkezdeni az általános iskolát 2019 szeptemberében.

Összeállította: szági, Szegedimami

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Olcsó tippek és fortélyok az egészséges növényekért és a cserepes növények fagymentes átteleltetésért.
Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére