Jelenlegi hely

Százszorszép Művészeti Bázisóvoda

Cím: 5600, Békéscsaba, Wlassics sétány 4/1
Tel: (66) 637-300 (66) 323-454
E-mail: szazszorszep.ovi@t-online.hu

Web: www.szazszorszepmuveszetiovoda.hu

NYÍLT NAP:

2016. március 29. 9.00-11.30
2016. március 30. 9.00-11.30

 

Százszorszép Művészeti Bázisóvoda
5600 Békéscsaba Wlassics st. 4/1. Tel: 66/637-300, 66/323-454
e-mail: szazszorszep.ovi@t-online.hu

Óvodánk Békéscsaba belvárosában helyezkedik el, a városi betonrengetegben üde látványt nyújtunk, parkosított, virágos udvarunkkal, környezetünkkel. Jelképünknek a mosolygós százszorszép virágot választottuk, mely szinte egész évben ott pompázik óvodánk körül.

Épületünket 1983-ban adták át, maximális felvehető létszámunk: 200 gyermek. Nyolc óvodai csoporttal működünk, melyek homogén (tiszta) és heterogén (vegyes) szerveződésűek. A csoportszobák 25 gyermek befogadására alkalmasak, minden csoportnak külön mosdója és öltözője van. Az emeleten helyezkedik el a tornaszoba, melyet egész nap igénybe vesznek a gyermek csoportok.

2003 óta adaptált Pedagógiai Programunk az „Óvodai nevelés a művészetek eszközeivel” alternatív program, mely az Óvodai Nevelés Országos Alapprogramjára épül. A művészetek sokszínűségével kívánunk hatni a gyermekek érzelmeire, értelmi képességeinek fejlesztésére.

2008. december 12-én Pedagógiai Programunk megálmodójától, Nagy Jenőnétől megkaptuk a Százszorszép Művészeti Bázisóvoda megtisztelő címet. A Művészeti Program tiszta értékrendet, világos egyértelmű célokat, tudatosan felépített feladat- és dokumentációs rendszert, gazdag szakmai anyagot, folyamatos továbbképzési lehetőséget biztosít számunkra – így segít tartalmassá, hatékonnyá tenni intézményünk nevelési rendszerét.

Tárgyi feltételeink megfelelőek, törekszünk a folyamatos felújításra, karbantartásra a szükséges eszközök játékok cseréjére, pótlására. Az óvodánk alapítványa sok anyagi segítséget nyújt ezen feladatok anyagi fedezetének biztosítására.

Az óvodapedagógus munkáját szakképzett dajkák és pedagógiai asszisztensek segítik. Egy csoportban két óvodapedagógus és egy dajka dolgozik, szoros összehangolt munkájukkal biztosítják a gyermekek jó közérzetét, biztonságérzetét.

Fontosnak tartjuk, hogy a családokkal együttműködve, a családi nevelést kiegészítve neveljük óvodásainkat, segítve ezzel a hátrányos helyzetű és sajátos nevelési igényű gyermekek felzárkózását is. Nevelésünkben elengedhetetlen a feltételnélküli gyermekszeretet, az érzelmi biztonságot nyújtó, segítő, támogató felnőtt értő, szerető figyelme. A családok első perctől partnerként vettek részt a Program megvalósításában. A mindennapi csodákra nyitott, kíváncsi, alkotni vágyó gyermekek megerősítettek abban, hogy jó úton járunk. Sikeresen alkalmazzuk a bátorító nevelés filozófiáját, a művészeti nevelés gazdag gyakorlatát, a játékban integrált ismeretszerzést, a pozitív megerősítést prioritásként kezelve. Meggyőződésünk, hogy a minőségi munka megvalósítása kiemelten fontos a mindennapi munkánk során.

A felnőttek tetteikkel sugározzák a feltétel nélküli szeretetet a gyermekek felé, és azt, hogy:

„Tisztellek Téged, fontos vagy nekem, csakis Rád figyelek, és segítek Neked, ha szükséged van a segítségemre.”      (Nagy Jenőné)

Befogadó program sorozatunk az „Engedjétek, hogy szeressünk Benneteket” program megkönnyíti az újonnan érkező gyermekek számára az óvodába történő beilleszkedést.

„Csak tiszta forrásból” táplálkozunk, képviseljük mindazt, ami szép, ízléses, művészi értékű elutasítjuk azt, ami az óvodás életkortól idegen, elősegítjük, hogy a művészet sokszínűsége hassa át az óvodánk életét. Óvodapedagógusaink a gyermekek képességeinek kibontakoztatása, fejlesztése mellett, hangsúlyt fektetnek a hagyományok megismerésére, kulturális értékeink megőrzésére. Ünnepeink, rendezvényeink állandó színfoltjai a Százszorszép Kórus, és a Százszorszép Színház illetve Bábszínház – melyet óvodapedagógusaink működtetnek. Évszakonként a gyerekeknek hangversenyeket, kiállításokat szervezünk.

 A tehetséggondozást kiemelt feladatuknak tekintik az óvodapedagógusok. A mindennapi, egyéni tehetséggondozás mellet, hét tehetségműhelyben folyik a játékos, differenciált fejlesztés. Műhelymunkára iskolába lépés előtt, minden nagycsoportos óvodásunknak lehetősége nyílik. „Akkreditált Kiváló Tehetségpont” minősítést kaptunk 2013 nyarán. Ebben a minősítésben feladatunk a folyamatos tehetségsegítő munka, intenzív kapcsolatrendszer kiépítése, információcsere, minél gazdagabb emberi és anyagi erőforrás bevonása a tehetséggondozásba.

Arra törekszünk, hogy kapkodó, gyakran érzéketlen modern világunkban óvodánk egy nyugodt, barátságos sziget legyen, ahova örömmel lép be a szülő gyermekével – ehhez nyújt segítséget, kínál új lehetőségeket számunkra a Művészeti Program.

A Művészeti Program illetve óvodánk iránt érdeklődő szülőknek, pedagógusoknak betekintést nyújtunk óvodánk életébe. Szeretettel várunk minden érdeklődőt óvodánkban, bővebb tájékoztatást honlapunkon találhat: http://szazszorszepmuveszetiovoda.hu

A bemutatkozást készítette és a képet megküldte: az óvoda vezetősége

Hozzászólások

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.
Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Ételt készíteni nem annyira bonyolult, mint embert juttatni a Marsra. De rengeteg olyan tipp és trükk létezik, amitől vagy a végeredmény lesz jobb, vagy az életed könnyebb. Ezekből mutatunk most néhányat.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére