Jelenlegi hely

5+1 tipp, amit megtehetsz a lelki egészségedért - Szakértői tanácsok a Lelki Egészség Világnapján

Szinte a csapból is az folyik, hogy az egészségünk érdekében mozogjunk rendszeresen és figyeljünk oda a helyes táplálkozására, de arról jóval kevesebb szó esik, hogy miként őrizhető meg a mentális jóllétünk, pedig ez manapság, amikor a járványhelyzet miatt még bizonytalanabbá váltak a hétköznapok, a korábbiaknál is fontosabb.

Október 10., vagyis a lelki egészség világnapja alkalmából dr. Koppány Szilveszter, az Unilever Orvos Tanácsadója összegyűjtött 5+1 tippet, melyek segítségével könnyebben őrizhetjük meg lelki egyensúlyunkat.

1. Nincs mindig jó válasz

Ne szégyelljük bevallani, ha aggódunk, elbizonytalanodtunk, vagy nem tudjuk mindenre a választ. A járvány idején számos megválaszolatlan kérdés merül fel, ami fokozza a bizonytalanságot, de most ez természetes, így ezzel együtt kell tudnunk élni. Ha az átlagnál könnyeben éljük meg a bizonytalanságot, segítsünk másoknak: az Unilevernél például ezért kezdtek olyan önkénteseket képezni, akik empatikusak más kollégákkal szemben, így bizalommal lehet hozzájuk fordulni tanácsért
vagy csak egy őszinte beszélgetésért.

2. Becsüljük meg a testünket

Figyeljünk oda a testünkre is, hiszen a testi egészség is támogatja a mentális jóllétet. Fontos tehát a rendszeres, de nem túlzásba vitt – lehetőleg a szabadban, jó levegőn végzett - testmozgás, a minimum napi 7 óra alvás, a megfelelő vitamin- és folyadékbevitel és az egészséges táplálkozás is. Ha túlsúllyal küzdünk, drasztikus önsanyargatás helyett fokozatosan, életmódváltással induljunk el az ideális testsúly felé.

3. Tanuljunk a hibáinkból

Hibázni emberi dolog; csak az hibázik, aki dolgozik; a lónak négy lába van, mégis megbotlik, stb.: annyi szólás, közmondás szól a hibázásról, de mégis tabunak számít. Tényleg csak az lehet sikeres, aki mindig kőkemény és sosem ismeri be, ha tévedett? Biztosan nem. A vállalatnál ezért is indították el a beszédes nevű Unilever F*ck Up Night programot, hogy a cég vezetői és néhány külsős előadó saját történetéből tanuljanak a kudarcok elviselésének és az azokon való felülemelkedés kultúrájáról.

4. Találkozzunk másképp

A közösségi távolságtartás nem ugyanaz, mint az elszigetelődés. Vannak olyan cégek, ahol már virtuális csapatépítőkkel kísérleteznek, de bármikor szervezhetünk online baráti találkozókat, közös családi étkezéseket, akár a kollégáinkkal is lebonyolíthatunk egy virtuális munkaebédet. Vannak olyan csapatok, akik a home office alatt bizonyos napokon végig videóhívásban dolgoznak, így munka közben senki nem érzi magát egyedül, viszont ha kell, le tudják némítani a mikrofont vagy ki tudják kapcsolni a kamerát.

5. Jár a pihenés

Ünnepeljük meg magunkat egy extra szabadnappal! Ha az idén elmaradt utazások miatt maradt még elegendő szabadságunk, fordítsunk egyet csak magunkra, minden kötelezettség, házimunka nélkül, hiszen a mögöttünk álló nehéz hónapok után igazán megérdemeljük a pihenést.

+ 1. Fogjuk magunkat digitális diétára

Tartsunk önkéntes „információdiétát”: nem kell egész nap a híroldalakon, közösségimédia-csatornákon lógnunk. Ahelyett, hogy folyamatosan online lennénk, csináljuk azt, ami igazán kikapcsol és feltölt, keressünk új hobbit, vagy kezdjünk tanulásba, új ismeretek elsajátításába. Ha megtaláljuk a nekünk való tevékenységet, az segít csökkenteni a stressz-szintet, ezáltal hozzájárul a mentális egészséghez.

Forrás: nogouchi.hu

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Minden, amit tudnod kell a szétnyílt hasizomról

Minden, amit tudnod kell a szétnyílt hasizomról

Ez a probléma férfiaknál és nőknél egyaránt előfordulhat, sőt csecsemőknél is kialakulhat, mégis legtöbbször a várandóssággal kapcsolatban találkozunk vele. A terhes kismamák esetén általában már a második trimeszterben elindul a hasfal „szétnyílása”. Kezelésével kapcsolatban erősen megoszlanak a vélemények. A magánklinikák gyakran műtétet javasolnak, de nem biztos, hogy minden esetben indokolt – hívta fel a figyelmet Karóczi Csilla a Sherlock Rehab gyógytornásza, manuálterapeutája.
Oké, de hogyaaan? - 5 tipp, hogy hogyan romantikázzunk a családi vakáción

Oké, de hogyaaan? - 5 tipp, hogy hogyan romantikázzunk a családi vakáción

Vajon hogyan lehet a romantikát belecsempészni egy családi vakációba? Milyen praktikákat lehet bevetni annak érdekében, hogy az együtt töltött időben sem feledkezzünk meg egymásról? Azt gondolom könnyedén, csak egy kicsit tervezzünk előre. Hoztam 5 tippet, melyet ti is bevethettek akár azonnal. – Ihász Anita párkapcsolati tréner írása.
Könyvajánló kamaszoknak: Holden Rose és a Lapátos fickó

Könyvajánló kamaszoknak: Holden Rose és a Lapátos fickó

A debreceni Ünnepi Könyvhét valamint új könyvsorozatának első kötetének megjelenése miatt látogatott el Debrecenbe Kovács Attila avagy Holden Rose. Vele beszélgettünk gyerekekről, motívációról, és nem utolsó sorban kamaszoknak szóló 10 pluszos könyvéről, a Lapátos fickóról.
Ti ünneplitek még a pedagógusnapot?

Ugye ti is ünneplitek még a pedagógusnapot?

Idén 70 éve, pontosan 1952 június 7-e óta ünnepeljük Magyarországon június első vasárnapján a Pedagógusnapot. Belépünk az óvoda ajtaján és akár évtizedekig elkísérnek minket, velünk vannak, míg tanulunk. Sőt, sokszor tovább. Köszönjük!

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére