Jelenlegi hely

Rétvári: tovább kell növelni a pénzügyi ismeretek oktatását a köznevelésben

Az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára szerint tovább kell növelni a pénzügyi ismeretek oktatási köznevelésben, mert az eddig sikeresen lezajlott programok tapasztalatai alapján szükség és igény is van rá.

    Rétvári Bence az MTI-nek nyilatkozva rámutatott: gazdasági jellegű döntéseket ma már minden felnőtt embernek hoznia kell. A devizahiteles probléma, vagy a világgazdasági válság azonban azt mutatta, hogy sokan sajnos nem megfelelő pénzügyi ismeretek mellett hozták meg a pénzügyi döntéseiket, és ez akár tíz-húsz évre is anyagi nehézségeket okozott a családjuk gazdálkodásában vagy az egyéni gazdálkodásukban. Ezért kiemelten fontos a pénzügyi ismereteket növelni a köznevelés rendszerében - rögzítette.
 
Pénz sztár    Kitért arra, hogy ennek érdekében hirdette meg az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet a TakarékBank főtámogatásával és a Nemzeti Adó- és Vámhivatal kiemelt szakmai partnerségével - immár harmadik alkalommal az országos középiskolai pénzügyi-gazdasági versenyt, a PénzSztár vetélkedőt, amelynek fő célja, hogy játékos formában felmérje a diákok tudását, fejlessze pénzügyi kultúrájukat, egyúttal segítse a középiskolákat pénzügyi oktatási innovációs törekvéseik megvalósításában. A verseny próbajátékát október 6-án tartották, az első online fordulóra október 8-án, a második október 15-én lesz, majd ezt követik a megyei selejtezők. A rendezvénysorozat keretében szakmai programoktól iskolákban futó speciális eseményeken át játékos versenyekig számos csatornán találkozhatnak az általános és középiskolások a pénzügyi tudatosságot fejlesztő programokkal. Már az első évben, 2015-ben, mintegy 660 iskolában, közel 90 ezer diák kapcsolódott be a Pénz7 eseményeibe - jelezte.
 
    Az Emmi és a gazdasági tárca 2015 tavaszán országjárást szervezett a pedagógusok és oktatási szakemberek számára a gazdasági ismeretek köznevelésben való elterjesztésért. A Számoljunk a jövővel! rendezvénysorozat egyik célja a 2015/2016-os tanévtől a kötelező és választható tantárgyakba beépülő pénzügyi és vállalkozási ismeretek tartalmi fejlesztéséhez szükséges tapasztalatok és igények megismerése volt a résztvevő 250 pedagógus részéről. A második cél pedig a jelenleg rendelkezésre álló gyakorlatok bemutatása a pedagógusoknak annak érdekében, hogy ösztönözzék és bátorítsák őket arra, hogy a 10 százalékos szabadon választható órakeret terhére beépítsék a helyi tanterveikbe a pénzügyi és vállalkozói ismeretek oktatását.
 
    Az államtitkár kitért arra: a 2013-ban hatályba lépett Nemzeti Alaptantervvel (Nat) a 7-12. évfolyamok számára megnyílt a lehetőség arra, hogy a diákok a tanórákon pénzügyi és vállalkozási ismeretekhez jussanak. Társadalmi, állampolgári és gazdasági kultúra tantárgy keretében jelenik meg a pénzügyi és gazdasági kultúra oktatása, mind az 5-8., mind a 9-12. évfolyamon. Ennek keretében a tanulók megismerkedhetnek a többek között a pénzintézeteket, vállalkozói alapismereteket, az állam gazdasági szerepvállalását bemutató, a családi költségvetésére vonatkozó, valamint a vállalkozások világával is foglalkozó területekkel. Mindezeken felül az iskoláknak lehetősége van arra, hogy a szabad órakeret terhére választható jelleggel oktassák ezeket az ismereteket akár egy olyan kerettanterv formájában is, mint a Pénzügyi és gazdasági kultúra a 7-10. évfolyam számára, az Etikus vállalkozói ismeretek a 11-12. évfolyam számára vagy a Közgazdasági és pénzügyi alapismeretek a 11-12. évfolyam számára - közölte Rétvári Bence.

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

11 dolog, amire az utazás tanított

12 dolog, amire az utazás tanított

Szélesebb látókör, inspiráció, problémamegoldás, mélyülő önismeret, újabb nézőpontok… Minden utazás tanít valamit.
Ingerlékeny, türelmetlen, túl van pörögve? És tessék mondani, hogy aludt?

Ingerlékeny, türelmetlen, túl van pörögve? És tessék mondani, hogy aludt?

Egyre több ismerősöm említi, hogy nem alszik jól, fáradt, türelmetlenebb, rosszabbul koncentrál, nem halad olyan gyorsan a napi feladatokkal. Ijesztőbb, hogy tinédzser gyerekeim ugyanezzel küzdenek időnként.
Az internetfüggő agy - mit tehet a szülő?

Az internetfüggő agy - mit tehet a szülő?

A technológia fejlődése minden korban befolyásolta az emberek életvitelét, szokásait. Napjainkban a világháló játszik jelentős szerepet életünkben. El kell ismerni az Internet gazdag információforrás, széleskörű a felhasználhatósága. Azonban egyre több tudományos bizonyíték mutat arra, hogy a túlzott használata a droghoz hasonlóan függőséget alakíthat ki.
A trambulin veszélyesebb, mint a biciklizés, a rollerezés vagy a hintázás? - A gyermektraumatológus válaszol

A trambulin veszélyesebb, mint a biciklizés, a rollerezés vagy a hintázás? - A gyermektraumatológus válaszol

A trambulin közkedvelt szabadtéri eszköz, azonban azt szem előtt kell tartani, hogy nem játék, hanem akrobatikus sportszer. A nem megfelelő használata sok balesetet okozhat.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére